Even voorstellen

  • Florus

    Als groepsleider heb ik veel ervaring opgedaan in reguliere – en speciale kinderopvang. In die tijd merkte ik dat de meeste kinderen erg genoten van ravotten en spelen tijdens buitenactiviteiten. Helaas waren er weinig mogelijkheden voor begeleiding in deze vorm. Hierdoor onstond bij mij het idee om BuitenGewoon te starten, zodat kinderen begeleid kunnen worden op een manier waarbij avontuurlijke buitenactiviteiten voorop staan. Leren met plezier als basis! Opleidingen: SCW: Sociaal Cultureel Werk CMV: Culturele Maatschappelijke Vorming BHV: Bedrijfshulpverlening
  • Eefke

    Eefke

    Sinds 2007 zijn Florus en ik al samen. In 2009 is Florus gestart met BuitenGewoon Logeren en al snel daarna ben ik ‘achter de schermen’ gaan meewerken. Bij de start van BuitenGewoon Logeren kwamen er 3 kindjes per maand logeren, dus het werk achter de schermen was prima te combineren met mijn baan als projectleider in het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis. Inmiddels is BuitenGewoon Logeren gegroeid en is het combineren van BuitenGewoon Logeren, het werken als projectleider en ons gezin (we hebben dochter Dorus en zoontjes Olle en Mannes) niet meer te combineren. Dus heb ik er voor gekozen mij volledig op BuitenGewoon Logeren te richten. Ik ben vooral bezig met de administratieve- en beleidstaken van BuitenGewoon Logeren en dat doe ik met veel plezier. De afgelopen vier jaar hebben we een oude woonboerderij verbouwd tot twee huizen; een logeerlocatie voor BuitenGewoon logeren en onze privé woning, het is een heerlijke plek geworden om te wonen en te werken. Geen dag is hetzelfde en altijd wat te doen. Ik heb facilitaire dienstverlening en communicatiewetenschap gestudeerd, de kwaliteiten die ik daar heb opgedaan blijken goed te passen bij BuitenGewoon Logeren.
  • Bo

    Vanuit mijn stage in 2013 ben ik bij BuitenGewoon terecht gekomen. Nadat ik hier een geweldige stage periode heb mogen draaien, ben ik bij BuitenGewoon gaan werken. De kinderen een leuke dag bezorgen vind ik super om te doen. Naast een leuke dag door de verschillende en uitdagende activiteiten werken ze onbewust aan allerlei verschillende competenties die ze in het dagelijks leven goed kunnen gebruiken. Ik denk dat dit een zeer goede manier is om kinderen te laten leren en werk daarom ook met heel veel plezier bij BuitenGewoon. Opleinding: CIOS Sociale Bewegingsagogiek en SPH.
  • Jennie

    Ik ben Jennie Moors en ik ben zo’n 10 jaar werkzaam als orthopedagoog/schoolpsycholoog in het voortgezet onderwijs. Sinds 2017 ben ik als kinder- en jeugdpsycholoog beschikbaar voor BuitenGewoon logeren. Om mijn werk meer diepgang te geven heb ik aanvullend de postdoctorale opleiding tot schoolpsycholoog gedaan. Als geregistreerd kinder- en jeugdpsycholoog is het voor mij een verrijking om mijn werk met jongeren in de onderwijscontext te combineren met kinderen en jongeren binnen een geheel andere context. Mijn werkzaamheden bij BuitenGewoon logeren liggen op het vlak van consultatie, mede opstellen van zorgplannen en het doen van beleidsvoorstellen ten aanzien van kwaliteit en borging. Met een generalistische blik probeer ik inzichtelijk te maken welke behoeften achter het gedrag van kinderen/jongeren liggen en wat er nodig is om tot ontwikkeling te komen. Door mijn werk binnen het onderwijs weet ik wat er van kinderen/jongeren verwacht wordt binnen de onderwijscontext en kan ik van hieruit een vertaalslag maken naar de doelstellingen in de zorgplannen. Veel activiteiten bij BuitenGewoon logeren vinden plaats in de buitenlucht. Een gezonde ontwikkeling gezien de maatschappelijke trend dat kinderen steeds minder buiten spelen. Daarnaast is BuitenGewoon logeren kleinschalig waardoor kinderen/jongeren gezien worden, continuïteit gewaarborgd wordt en begeleiders er echt voor de kinderen/jongeren kunnen zijn. Ik vind het mooi om een bijdrage te kunnen leveren aan de werkwijze en ondersteuning die kinderen/jongeren weer laat voelen om in hun kracht te staan.
  • Tom

    Sinds 2014 ben ik als groepsleider werkzaam bij BuitenGewoon. Mijn specialisatie ligt bij jongeren met een ASS, AD(H)D, (faal)angsten en/of verslavingskenmerken. Binnen het werk probeer ik om kinderen op te laten bloeien in eigen kwaliteiten. Dit streef ik na door te focussen op het aanwezig talent en kinderen waar kan onderling ondersteuning te laten bieden. Hiermee wil ik een sociaal veilig klimaat neerzetten waarin kinderen zichzelf kunnen én durven zijn. Binnen BuitenGewoon werk ik veel vanuit de presentiebenadering: Er voor het kind zijn wanneer nodig, maar altijd de vrijheid geven wanneer het kan. Het leukst binnen BuitenGewoon blijf ik de grote sociale groei van kinderen vinden, met daarbij de vriendschappen die dit met zich meebrengt. Opleiding: SPH
  • Ferhat

    Ferhat

    Tijdens mijn studie Pedagogiek aan de Hogeschool van Arnhem & Nijmegen heb ik kennisgemaakt met Buitengewoon. Voordat ik bij Buitengewoon kwam werken heb ik binnen een besloten woongroep ervaring opgedaan. Hierbij heb ik gewerkt met jongeren en jongvolwassenen met autisme, ADHD, gedragsproblemen en psychische problemen. Na een aantal meeloopdagen heb ik gemerkt dat de fijne, prettige en informele sfeer van Buitengewoon veel beter bij mij past dan een besloten woongroep. In september start ik met de opleiding 2e graad docent Pedagogiek. Daarnaast blijf ik werken op plek waar ik veel lol en werkplezier ervaar.
  • Bram

    Bram

    Hoi allemaal! Mijn naam is Bram en ik zal mezelf graag even aan jullie voorstellen! Ik ben 27 jaar en ben vanaf februari 2018 met veel plezier als begeleider werkzaam bij Buitengewoon-Logeren. Tijdens mijn studie “Culturele en Maatschappelijke Vorming” was het altijd zoeken naar waar mijn ambitie lag. In het tweede jaar heb ik een half jaar vertraging opgelopen en dit heeft mij de tijd gegeven om hier goed over na te denken. Uiteindelijk heb ik besloten om bij Circustheater Stoffel mijn hoofdstage te beginnen en dat heeft mij veel opgeleverd. Hier werkte ik met bijzondere kinderen, waarbij circustheater het middel was om hen tot succeservaringen te leiden. Dit is precies wat ik ook bij Buitengewoon-Logeren voor ogen heb. De kinderen leuke ervaringen laten beleven waar zij zelf ook van kunnen leren. Daarnaast ben ik een begeleider die graag meedoet met activiteiten en die zich graag mengt in de groep. Er is altijd zoveel afwisseling en iedereen is vrij om te doen wat zij willen. De kinderen staan hierbij voorop en ik vind het belangrijk dat zij onbewust of bewust ook bezig zijn met het werken aan verschillende competenties die zij nodig hebben om zichzelf door te kunnen ontwikkelen. Mijn reis bij Buitengewoon-Logeren is net pas begonnen en ik hoop dat deze nog lang zal duren!
  • Bob

    Bob

    Een buitenmens die enthousiast, behulpzaam, klantvriendelijk sociaal, flexibel, leergierig en representatief is. Iemand die graag werkt met en voor mensen waarbij ontwikkeling, mens/natuur en buiten zijn centraal staat. Als buitensportinstructeur en groendocent (in opleiding) begeef ik me graag met mensen en ga ik het liefst actief naar buiten. Via een opdracht voor mijn studie ben ik bij Buitengewoon terecht gekomen, hiervoor hebben wij activiteiten voor Buitengewoon georganiseerd waarbij 'ervarend leren' centraal stond of te wel 'learning by doing'. Dit wil ik dan ook graag nastreven wanneer ik de weekenden/weken begeleid. Actief bezig zijn waarbij ik een veilige leeromgeving creëer en waar de jongeren uitgedaagd worden te leren door vooral te doen! Groetjes Bob en tot buiten!
  • Ruben

    Ruben

    Voor de opleiding SPH heb ik in 2016 stage gelopen bij BuitenGewoon. Dit is zo goed bevallen dat ik na de stageperiode direct ja heb gezegd toen mij gevraagd werd om bij BuitenGewoon te komen werken. Voordat ik aan de opleiding SPH begon, heb ik de opleiding Ruimte en Milieu gedaan. Ik ben dan ook een echt buitenmens. De combinatie van het begeleiden van kinderen tijdens avontuurlijke buitenactiviteiten is mij op het lijf geschreven. Bij BuitenGewoon kunnen kinderen zich ontplooien en ontwikkelen. Spel is hiervoor een belangrijk middel, net als communicatie. Daarnaast is BuitenGewoon een plek waar kinderen zichzelf kunnen zijn en leren op zichzelf te vertrouwen. Ze mogen fouten maken en hiervan leren. Het voornaamste is dat ze plezier hebben tijdens de opvang. Ik vind het leuk om een bijdrage te mogen leveren aan het plezier wat de kinderen beleven in de opvang. Ook vind ik het leuk om de kinderen te stimuleren in hun ontwikkeling en daarbij te kijken naar de unieke eigenschappen en talenten. Opleidingen: Ruimte en Milieu Sociaal Pedagogische Hulpverlening
  • Wouter

    Via een aantal oud-studiegenoten van mijn vorige opleiding SPH, ben ik terecht gekomen bij BuitenGewoon. Na alle positieve en enthousiaste verhalen werd ik erg nieuwsgierig, dus ben ik maar eens een dag gaan kijken. Vanaf dat moment snapte ik meteen waar al die verhalen vandaan kwamen. BuitenGewoon is een prachtige organisatie die momenteel nog volop in ontwikkeling is en waar echt gekeken wordt naar het kind. Bij Buitengewoon mag ieder kind zijn wie die is. De kinderen krijgen de ruimte om zich te kunnen ontwikkelen, te leren van en met elkaar, om plezier te maken en ook om gewoon even weg te kunnen zijn. Bij BuitenGewoon zijn er veel mogelijkheden en alle ideeën en initiatieven van zowel de begeleiding als de kinderen worden enorm ondersteund. Dat maakt het werken hier ook echt ontzettend leuk en afwisselend. Het allerleukste van dit werk is toch wel gewoon het werken met de kinderen. Affiniteit met kinderen heb ik altijd al gehad en het is heerlijk om te zie dat ze hier gewoon weer even kind kunnen en mogen zijn. Ik voel mij als begeleider hier vaak ook weer even een kind. Er is daarom één ding dat ik zeker weet, voorlopig blijf ik hier nog een tijd met veel plezier werken. Opleidingen: Maatschappelijke Zorg jeugdzorg/volwassenenwerk, Sociaal Pedagogische Hulpverlening, Docent Pedagogiek. Vrijwilligerswerk: Vanaf 2012 vrijwilliger bij Stichting Heppie.
  • Merlijn

    Merlijn

    Sinds 2011 zit ik al bij Buitengewoon. Ik heb hier namelijk van mijn 13e tot mijn 18e als kind maandelijks gelogeerd. In januari 2016 ben ik overgestapt van kind naar begeleider en ben ik begonnen bij het werken tijdens de logeerweekenden. Door mijn ervaringsdeskundigheid sta ik in mijn begeleiding dicht bij de kinderen. Tijdens een logeerweekend vind ik het creëren van een veilige, ontspannen en informele sfeer erg belangrijk. De kinderen leren op een speelse wijze sociale vaardigheden en respect naar elkaar te tonen. Zelf ben ik graag buiten en houd ik van activiteiten ondernemen. Dit neem ik ook mee naar Buitengewoon, waar ik de kinderen enthousiast probeer te maken om samen op pad te gaan. Omdat bij Buitengewoon geen enkel idee te gek is, blijft het werk elke dag leuk. Ik ga daarom ook met veel plezier naar Buitengewoon. Niet alleen om de kinderen een ontzettend leuk weekend te verzekeren, maar ook omdat ik na zeven jaar nog lang geen afscheid kan nemen. Opleiding: SPH
  • Koen

    Koen

    Ik ben anderhalf jaar geleden begonnen met het werken bij Buitengewoon Logeren. De vrije omgeving die Buitengewoon creëert voor de kinderen spreekt mij enorm aan. Ik probeer elk kind hun eigen verantwoordelijkheid te laten nemen en hun eigenschappen aan te spreken waardoor zij zich op hun gemak voelen. Ook spreekt het mij heel erg aan dat de kinderen worden gemotiveerd om buiten-activiteiten te doen. Veel kinderen zitten erg veel op hun telefoon en daarom vind ik het fijn dat wij de kinderen een scala aan activiteiten kunnen aanbieden in de buitenlucht. Van vissen tot hutten bouwen en van speurtochten tot zwemmen, door dit samen te doen zie je de kinderen vrolijker en socialer worden. Ik probeer te luisteren en intitiatief van kinderen aan te moedigen. Zelf ben ik nu 25 jaar, ik heb ervaring opgedaan op stages bij jeugdcentra’s en met mijn werk als animator op vakantieparken. Door mijn affiniteit met mensen ben ik SPH gaan studeren. Bij Buitengewoon logeren kan ik mijn ei kwijt in mijn interesses in sport en bewegen. Veel kinderen delen die interesse, waardoor ze hun energie kwijt kunnen of sociale vaardigheden aan te leren. Wat ik als begeleider probeer neer te zetten is dat elk kind zich gewaardeerd voelt en dat zij het gevoel hebben dat ze welkom zijn. Naar mijn idee kunnen kinderen zich hierdoor het beste ontwikkelen en zich kunnen vormen naar wie en wat zij willen zijn, door ondersteuning en de mogelijkheden bij Buitengewoon. Opleidingen: Sociaal-pedagogische Hulpverlening.
  • Jason

    In augustus 2018 ben ik begonnen bij Buitengewoon. Florus en ik kennen elkaar van de studie, onze paden zijn gekruist en zodoende ben ik bij BuitenGewoon Logeren terecht gekomen. Vol verwondering ben ik gestart, wat een heerlijke plek om te kunnen werken/wonen/spelen/logeren! Ook de informele en onbezorgde gedachtegang sluit prima aan met mijn eigen begeleidingsstijl. Naast Buitengewoon ben ik ook werkzaam op een woonhuis voor jongvolwassenen met een lichte verstandelijke beperking en daar werk ik met veel plezier. Ik heb door de jaren heen op verschillende plekken gewerkt zoals op een naschoolse/weekend/vakantieopvang, als activiteitenbegeleider bij een jeugddetentiecentrum, als activiteitenbegeleider bij een jeugd TBS-Kliniek en als groepsleider bij gesloten jeugdzorg. Hier heb ik veel ervaring op kunnen doen met kinderen, jongeren en jongvolwassenen met gevarieerde problematieken zoals ADHD, Autisme, Gedragsstoornissen, Persoonlijkheidsstoornissen en Psychische problemen. Binnen deze instellingen heerste voornamelijk een beheersklimaat en was er weinig vrijheid om spontaan activiteiten of uitstapjes te organiseren. Alles moest gepland, aangevraagd en gekaderd worden. En als er op de dag zelf te weinig personeel aanwezig was, konden dit soort zaken geen doorgang vinden. Hier had ik moeite mee, omdat ik zelf juist hou van het spontane. Ik ben zelf een echt buitenmens en opgegroeid in een klein dorp. Daar was ik altijd buiten op de boerderij in de buurt, thuis met de dieren, of met vriendjes voetballen of hutten bouwen. Dit is precies de sfeer die Buitengewoon ademt! In mijn ogen de ideale manier om kinderen onbewust vaardigheden en competenties bij te brengen. Er worden gevarieerde activiteiten aangeboden waar ze zelf uit kunnen kiezen, zowel op de boerderij als op andere plekken. Ik vind het belangrijk dat ze zich veilig voelen, hierdoor hun grenzen durven te verleggen en dit met plezier doen. Opleiding: Sociaal Pedagogisch Werk
  • Bastiaan

    Bastiaan

    Na meerdere enthousiaste verhalen van SPH-studiegenoten over Buitengewoon aangehoord te hebben, besloot ik om zelf contact op te nemen met Buitengewoon. Het werd mij al snel duidelijk dat Buitengewoon een uitzonderlijke kans biedt om mijzelf als beginnend social worker te kunnen ontwikkelen in de jeugdzorg, de doelgroep waarin ik mij wil specialiseren. De combinatie van vrijheid, samen spelen in/met de natuur en het opdoen van verschillende ervaringen hierbij zijn naar mijn mening zeer belangrijk bij het stimuleren van gezonde leerprocessen bij kinderen, iets waar ik graag aan mee werk. Zo is het mijn missie om positiviteit, plezier, avontuurlijkheid en allerbelangrijkst; ontwikkeling centraal te stellen! Opleidingen: SPH.
  • Florian

    Florian

    Sinds een leuke stageperiode ben ik sinds juli 2017 gaan werken in de weekenden. Ik heb hiervoor vooral veel ervaring opgedaan met mensen met een verstandelijke beperking met gedragsproblemen en aanverwante problematiek. Ondanks dat vind ik dit ook een leuke doelgroep om mee te werken. Ik heb jaren lang op scouting gezeten en vind het erg leuk dat wij hier ook veel buitenactiviteiten doen. Ik heb daar al veel kampen gedraaid en veel kindergroepen begeleid. Ik vind het tof om de kinderen dingen te leren over de natuur, hutten te bouwen en vuur te maken. Daarnaast hebben we een lekker groot terrein waar veel mogelijk is. Het leukste vind ik om de ontwikkelingen van de kinderen mee te maken, dus hoe ze binnen komen en wanneer ze uitstromen zie je een duidelijk verschil. Ik werk hier dus met veel plezier en probeer mijn steentje bij te dragen! Opleidingen: Persoonlijk begeleider Gehandicaptenzorg (MBO4) en Sociaal Pedagogisch Hulpverlener (SPH,HBO)
  • Harm

    Harm

    Via studiegenoten ben ik terecht gekomen bij BuitenGewoon Logeren. Nadat de kans zich voordeed en er een nieuwe collega werd gezocht, hoefde ik niet lang na te denken en stuurde ik een berichtje. Ik hoorde namelijk louter goede en leuke verhalen. Bijdragen aan de ontwikkeling van een kind is een mooi gegeven en BuitenGewoon Logeren is dé plek waar dit kan. Hier mogen kinderen zijn wie ze zijn, leren en ervaren ze hoe ze met tegenstoten om moeten gaan en hoe ze om moeten gaan met de wereld en personen om zich heen. Vanuit mijn ervaring door enkele stages met verschillende doelgroepen probeer ik hier mijn steentje aan bij te dragen. Daarnaast worden er natuurlijk veel uitdagende, spannende en speciale activiteiten ondernomen. De wens van het kind staat hierbij centraal. Doordat wij als begeleiding ook bijna altijd mee kunnen en mogen doen, lijkt het bijna niet alsof we aan het werk zijn. Dit maakt BuitenGewoon Logeren een ontzettend leuke, mooie en leerzame organisatie. Studie: Sociaal Pedagogische Hulpverlening
  • Bram

    Bram

    BuitenGewoon Logeren is een plek die goed bij mij past, ik vind het heerlijk om buiten te werken en dit sluit goed aan bij de visie van BuitenGewoon Logeren. In 2014 ben ik gestart als ondersteuner bij BuitenGewoon Logeren. Ik organiseer onder andere activiteiten en het transport. Het is een fijne omgeving om te werken, ik werk met veel plezier. Meestal ‘voelt’ het niet eens als werken en volgens mij betekent dit dat ik op mijn plek zit. Mijn achtergrond in toerisme en animatie sluiten goed aan bij de activiteiten van BuitenGewoon Logeren. Er hangt bij BuitenGewoon logeren een ontspannen sfeer, dit zorgt dat kinderen zich veilig voelen, een voorwaarde om spelenderwijs te kunnen ontwikkelen. Ik vind het fijn dat ik hier een steentje aan bijdraag. Naast BuitenGewoon logeren ben ik graag thuis bij mijn gezin en ben ik meestal buiten bezig (hout hakken, dieren verzorgen en sporten).